Fredag i all ära

Fredagar är för våran familj som vilken annan dag i veckan som helst, för många innebär de helg och ledigt men både jag och Kevin har jobb som innebär att jobba helger så vi brukar ha "helg" när vi är lediga. 

Efter att jag klivit av imorse så har jag sovit som en kratta pga magen. Tror inte min kropp behöver mejerier, i liten mängd ibland tror jag skulle kunna funka men de ska vara att unna sig då för fy tusan vad dåligt jag mått utan att gå in på detaljer.
Ost och smör går bra men inte resten. Bra då vet jag de och kan då vara snäll mot kroppen och utesluta de. De viktigaste är ju att sköta kroppen både på insidan och utsidan så jag har lärt mig att lyssna på den efter flera års misshandel. Den är gladare nu.
Så en lugn skön fredag har de varit, mannen jobbar stängning, barnen somnade utan krussiduller och jag tände massa värmeljus, kokade mitt the och ligger nu under filten i soffan och surfar runt och samlar inspo och sneglar på idol.

Dagen middag, paprika fylld med tacokryddad köttfärs, ost och en klick smör.

Gjorde en saffrans kladdkaka som var god! 

Inte fy skam att få läsa bästa tidningen, dricka kaffe och avnjuta en kvarg på arbetet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar