"Mansförkylning"


Så var även jag drabbad, rejält också av denna förkylning, var halvkrasslig förra veckan med lite feber och öm hals men igår morse vaknade jag med jordens mansförkylning, ni vet sådär förkyld som bara männen kan vara! Jordens huvudvärk, bomull i huvudet, ont i halsen, och hur mycket snor får de plats i en sån liten människa som mig! Nä fy fan.. 
Jag skev på instagram igår (@madeleinehellstrom) att med massa huskurer och vitaminer skulle jag bli frisk tills på torsdag morgon men som jag mår nu måste jag nog förlänga de till fredag morgon. 
Alltså de värsta med att vara sjuk är att man inte får träna!! Har varit från gymet i snart två veckor! Känns som musklerna håller på och tvinar bort.. 

Har nu käkat hyfsat strikt lchf i 9veckor och de har funkat kalas bra! Men, jag saknar mycket. Eftersom jag är både laktos och gluten känslig så är de uteslutet, därför jag tror de varit så lätt med lchf kost men jag saknar framförallt fräscha sallader och fruket och bär av olika slag. Så eftersom jag måste ställa in min lilla hjärna på att en viktnedgång ska gå sakta (0,5-1kg/v) eller saktare för jag har ju egentligen inte bråttom så kommer jag försöka bygga en "maddis-kost" en form av lågkolhydrat/paleo kost, dom säger att man ska exprimentera med sin kost och de älskar jag! Den här gången byter jag inte kost helt utan stannar kvar i samma tänk fast införa lite nytt, frukt som godis och lite mindre "flott" då de varit alldeles för mycket stekt och fett. 
Nu avnjuter jag denna underbara "glass" skapelse med inspo från undervarttak.se helt underbar sida! 
200g mango
4msk kokosgrädde (kung markatta)
En nypa kokosflingor (kung markatta)

Har även gjort "broccoli puckar" enligt undervarttak.se
Dom åts med kalkonpålägg. 

Nu paradise hotell. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar