Planeringens tid är här!

Har efter många om och men funderat och beslutat att utesluta mejerier och gluten ur min kost. Har i flera år kört med laktosfritt men magen blir inte bättre och för ca 2 år sedan fick jag sådan problem med akne, aldrig haft de tidigare och de visade sig att där min akne sitter är kroppens sätt att tala om att mina tarmar inte mår som dom ska. Så då provar jag att utesluta gluten och mejerier för att se om jag blir bättre, sen också att äta så ren och hälsosam mat som möjligt, alltid roligt att prova.
De som jag märkt är svårast och de jag inte trodde de är mejerierna, trodde de var gluten som skulle vara jobbigast men icke. De är framförallt mjölken i kaffet och kvargen till kvällen, vad ska jag nu äta till kvälsis? Jag som äter 200g varje kväll!

Imorgon ska jag åka och lära mig handla rätt med den bästa hjälpen, min kusin fru är expert på matshopping och allergier så vi ska ta en tur på coop imorgon. Skönt att få hjälp då allt är så nytt, vad får jag äta och inte? Måste börja läsa på allt! Men de kommer bli super skoj för är det något jag älskar att shoppa så är de mat, de är så roligt med mat! Man kan göra så otroligt olika saker och leka bäst man vill (familjen får stå ut med mycket)!
Som tur är så ska Charlee få vara med kusinen och deras dotter då mannen jobbar, Neo får snällt följa med oss "husfruar", stackarn!

Appropå barn så är våran blivande 2- åring super roligt just nu! Trotts deluxe! Har varit olika perioder och faser sedan i februari och de är mest bara mot mig som hon är trottsig... Som ikväll, mannen jobbar så jag lägger barnen själv kl 19 som varje kväll, nu är klockan 20:40 och hon springer fortfarande runt där uppe, har provat läsa, sjunga, killa på ryggen, höjt rösten lite och även pratat snällt men inget funkar! Så fort jag har kört godnatt proseduren (Godnatt-älskar dig-sov så gott-puss i pannan) så skriker hon som en stucken gris och hoppar ur sängen! Tur lilleman sover iallafall..

Nä få ungen att sova sen lite Criminal Minds innan mannen kommer hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar