Källvattsvägen 22


Nu ni, nu ni mina vänner kommer det blogginlägget jag vet många väntat på. Men det har varit lite roligt att vänta med det också eftersom jag vet hur nyfikna ni är och det älskar jag, jag älskar att ni är nyfikna på mig för det betyder att ni bryr er om mig, stor eloge till er!

Så nu är det såhär, jag har börjat med ett nytt jobb som jag älskar!! Det är inne i stan och det är inom omsorgen. Så det är ett skönt gäng männiksor, bus och skoj hela dagarna. Personalen och boenderna är helt fantastiska och det bjuds på en massa skratt, promenader och yatzy spel om dagarna och jag älskar det! Arbetstiderna är fantastiska och ja, allt! Så frågan är om jag någonsin vill byta ställe, haha!

Sen har jag fått min bil såld, det tog bara två dagar. Det kom en kille och ville ha den, bad även min far kolla om det var något att ha, killen alltså men nej, så pappa agera bilsäljare samtidigt som killspnare, älskar han, min pappa! Gick i vinst när jag sålde den för jag köpte den för 5000:- och fick den såld för 7000:-, så det är också kul. Så dagen efter sådär klockan 05:55 så köpte jag ett busskort för 390:- och tjänade genast en massa pengar på det då all bensin och försäkring på bilen drar iväg en hel del, så klirr i kassan.

Sen har jag beslutat mig för att flytta "hem" till sandarne. Var in till Faxehomen och var lite nyfiken på några tvåor i Sandarne, det fanns då två stycken som jag skulle få titta på. Så på torsdagen begav jag mig ner till Faxeholmen, sa upp min lägenhet och stack iväg och kikade på dessa två, den första såg väl ut "sådär", har varit bortskämd med att få nyrustat så kräsen har man jSå ju blivit. så vi åkte och kikade på den andra och den sa bara "WOW" här ska jag bo! Så på fredagen begav jag mig ännu en gång till Faxeholmen och skrev på papper på den nya på källvattsvägen 22.
Så nu har jag börjat städa och rensa i min, och gissa om det är lycka i min kropp nu, jajjemen! Så nu sitter jag med färg i håret, kaffebryggaren laddad och klockan ställd på 05:00. Så gonatt mina vänner.

5 kommentarer:

  1. men FY FAAAAAAN vad klockrent .. och roligt att det bara lossnar och allt faller på plats Madde...
    det är du verkligen värd ..

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket. det är verkligen super skönt att saker och ting flyter =)

    SvaraRadera
  3. så skönt att du är glad och mår bra mitt hjärta! men städa får du göra själv ;)

    SvaraRadera
  4. haha härligt! kan säga att mitt liv börjar kännas på uppåtkurvan det med, enda som saknas är mina vänner ju (du)! /Robert

    SvaraRadera
  5. Härligt gumman :D
    Du är värd all lycka i världen maddis <3

    SvaraRadera