Bröllopsdag och gymsvacka

har inte haft någon lust eller ork. jobbat mycke nätter också håller vi på och flyttar och rustar, så tyvärr har gymet hamnat åt sidan. Ibland tror jag det är bra, min kropp har varit så sliten och inte svarat på träningen på ett tag, det har inte funnits någon glädje och jag har inte haft dåligt samvete över att jag inte varit iväg. Jag har lärt mig lyssna på kroppen! 
Så med dessa dagar jag varit borta så hoppas jag att jag laddat på med en massa energi (har ju ätit en del) så jag känner lyckan i det imorgon igen när de är dax att ge mig iväg igen. Bröst/Triceps står på schemat och just nu längtar jag lite. 
Dagens laxbiffar med broccoli mixad i smör och till de en egen gjord kallsås med majonäs, citron, smör, gräslök och bassilika. Ungarna älskade det!

Jag och mannen firade två årig bröllopsdag igår, helt fantastiskt vad tiden går! Två hela år som Fru Hellström, häftigt! Hade inte kunnat få en bättre make och far till mina barn. Att fortfarande få fjärilar i magen och bli som en fnittrig fjortis är så udnerbart! Han är alldeles underbar, älskar honom av hela mitt hjärta.

Bjöd på en hemlagad trerätters middag, vi tänkte först gå ut och äta men eftersom jag äter LCHF och har blivit kräsen så valde vi att äta fint hemma, sen älskar jag att laga mat också, få exprimentera, leka och skapa i köket är terapi för mig. Så de vart:
Förrätt: Västerbottenost skal med en räkröra
Varmrätt: Blomkålsmos, fläskkarre som fått stå i ugnen läänge och en gräddsås gjord på delar av skyn från köttet.
Efterrätt: Chokladmint pannacotta med lättvispad grädde. 
Åh herregud vad mätta vi var efteråt!

Och självklart drack ju jag Celsius till, vad annars lixom! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar