längtan

Har snart gått hemma i sex månader och börjar längta tillbaka till jobb, men visst älskar jag att vara hemma med min lilla tjej men känner mig rastlös många gånger. Är sjukt sugen på att prova jobba i butik, typ som Gina Tricot eller H&M, vore inte de typ as nice om man fick vara snygg på jobbet, bära moderiktiga kläder, smycken, smink och parfym? Jag tycker det skulle vara fantastiskt! Men nu ska jag iallafall vara hemma och njuta av min dotter i några månader till, skönt på ett sätt, att få ägna all tid åt henne, hon växer ju så det knakar. Just nu tycker jag att det händer någonting lite nytt varje dag, helt fantastisk! Att bli mamma är nog det bästa som hänt mig!

Sitter hos päronen i Östanboet nu, hade rensat garderoben så mamma skulle få gå igenom det, sen hade ju inte hon träffat lill höna på två hela dagar! Så dricker kaffe och myser lite nu, höna sover i vagnen och mannen hjälper pappa med nå grejs. Sen blir det nog bara lugnt. Imorgon bitti ska vi på öppna förskolan och sjunga lite och träffa andra barn, super mysigt och Höna älskar det. Sen blir det handbolls träning, sjukt roligt! Nu vaknade hon så dax att mysa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar