envisa barn

Reklam från blogg till blogg, kika in på min andra nystartade blogg nocupkakes.blogspot.se Så nu var de gjort. Idag värker musklerna i kroppen fast jag inte tycker jag gjort nå speciellt. Gick en promenad på 5km igår och gjorde lite styrka hemma som alla andra dagar men jag tror de är allt dansande och tjoande på muskan för jävlar i min lilla låda vad roligt jag hade och jag hoppade och studsade överallt. Så där är nog min föörklaring. Så trött som jag var igår har jag inte varit på evigheter så jag hoppas i min vildaste fantasi att jag skulle få sova tidigt igår men de tyckte inte Charlee, vi har nämligen börjat med att försöka få in lite rutiner i våran vardag så för lilla damen är det sängdags kl 20:00, så igår lade jag henne strax före 20 och det såg ljust ut i ca 10 minuter sen slog hon ur nappen, skrek och jag tröstade henne, efter ca 2 timmar ledsnade jag på att göra det om och om igen så tog henne till våran säng och gav henne mat, hon somnade och sen vaknade tror hon tillslut somnade nånstans mellan 00-00:30!! Vad är det med henne? Lika var det i onsdags när mannen jobbade, hon vägrade sova, han kom hem kl 23 och på 5 minuer sov hon... Tror hon är pappas tjej. Så tack gud så slutar han 19 ikväll så då är han hennes. Men tror de kan vara som mamma sa också att han har ett annat lugn än vad jag som mamma har, men ändå att det ska ta lite mer än 4 timmar att få mitt barn att sova! Kanske är det så att hon inte kommit in i rutinen också men det som är så frustrerande är att hon är ju bajs trött då, har nån av er läsare barn och nå tips på vad jag kan göra? och har ni varit i samma situation själva? Idag har jag startat med LCHF, läs mer i min andra blogg, så annars blir det väl inge ovanligt, promenad, matlagning, städning och eftersom mannen sluta 19, mammut och papput mys!!!

2 kommentarer:

  1. Men är det inte för tidigt att lägga in rutin för en sån liten bebis? Inte undra på att hon inte kan somna på rutiner, hon är ju fortfarande för liten tycker jag

    SvaraRadera
  2. Jo det kan mycket väl vara så att hon är för liten för hon somnar verkligen inte förens vid 23-00 tiden även fast vi lägger henne tidigare, men vi tänkte börja försöka nu men om inte annat får vi mysa mycket i sängen på kvällen :)

    SvaraRadera