Ibland serveras lycka på ett silverfat

Måndag, ja detta är ju en sånhär dag många har ångest över, hade det tidigare idag men det försvann nyss.

Helgen som var, var en sån här helg man aldrig ville skulle ta slut, den innehöll allt! Allt utom tråkigheter som bråka och shaffs, en helt lyckad helg med andra ord! Så kom söndags ångesten att man visste att den skulle ta slut. Men har från och med i dag kommit på att vardagar också är mysiga, har nog inte haft en riktigt måndags ångest sen jag slutade skolan och det är väl för att man jobbar alla dagar i veckan, så tack för det =)

Ibland serveras lycka på ett silverfat...

Var till sjukgynasten idag och det var både positivt och negativt. Det positiva var att jag fick sätta igång med ett enklare träningsporgram redan nu, är fortfarande väldigt svullen så det är mycket rörelse och cirkulations träning, fote i högläge och streching. Ska lite senare på veckan eller början på nästa vecka motionscykla utan belastning, för att få igång rörelserna ännu mer. Kryckor fortfarande men jag får nu mer än stegmarkera så ska ta ut rörelserna riktigt men får inte lägga för mycket tygnd på foten än.
Det negativa var ju då kryckorna i 1,5 vecka till och att jag inte kommer tillbaka till planen så fort som jag hade hoppats på och han sällde även in mig på att det finns en risk att jag aldrig kommer få tillbaka samma rörelsemönster som tidigare då detta verkligen var ett komplicerat brott. Men de är bara att bita ihop och köra, känner jag mig själv rätt så kommer Hellströms envisheten fram och då är jag snart tillbaka ;)

Bebis är äntligen här nu också, gillar att ha han här, man får sig minst ett gott skratt om dagen. Idag när jag skulle städa då jag har en horisontinell (stava) garderob så skulle jag vara duktig och stoppa in alla i den "rätta" garderoben och då hittar jag mina byxor i ett hörn och där har han gömt sitt ben, sötnos då.

Livet är härligt nu folket. Tack gode gud för det!
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar