sådana dära känslor

blandade känslor är min vardag nu för tiden känns det som. en tråkig vardag som ser lika ut varje dag, jobb, äta, sova och så rullar det på. händer inget nytt och inget spännande. är blandade känslor över att jag snart ska byta arbetsplats, jag ska lämna min grund där allt jag lärt mig finns. mitt hjärta, min "mamma". min nuvarande arbetsplats är min trygghet, det är alla dessa kollegor som lärt mig allt jag kan om mitt yrke. denna trygghet ska jag lämna för att stå på egna ben och prova på nytt från och med den första mars. det kommer vara vården fast med en ny inriktning. det känns jätte spännande och jag var dit idag och hämtade schema och sa "hej". jag kände positiv energi på en gång och det är jag glad över. jag tror jag är redo för att stå på egna ben, att på riktigt bli vuxen.

ingen blandad känsla över "uppdrag granskning" idag. det är bara aggrission. handlade om någon Patrik som var ökänd pedofil och dömd till sluten psykiatrisk vård och ändå fått premis och egen lägenhet som dom på rättpsyk hjälpt honom med för dom ansåg han tillräckligt "frisk" för det. BULLSHIT! de tog inte lång tid innan det vart en liten fyra årig flicka som vart våldtagen. detta gör mig ruskigt förbannand, bara att veta att man inget kan göra. det brinner inom mig!

det är sådanna blandade känslor så att jag inte kan gråta, det är precis som att tårarna tagit slut, det finns inge mer.
varför lyssnar man på musik efter humör?
just nu är det en väns spellista på spotify som spelas, Heartbreak heter den. anser att det förklarar innehållet. tack sötaste Frida Söderlund för denna underbara musik.

har sådana blanade känslor över dig. du, den där filuren som har bränt fast i hjärnan, du, som får mig att le, du, som får mitt hjärta att slå volter, mitt hjärta att brinna men samtidigt värker det, från tårna till huvudet. hjärtat gör så ont och att andas är svårt, jag lixom shippar efter luft, all musik påminner om dig och du får mig att må bra men samtidigt att må skit. det är blandade känslor över dig. varför? du finns överallt, och ditt skratt och ditt sätt att se på mig får mig att må så bra. jag är då den lyckligaste kvinnan på jorden, när det just brinner i hjärtat, dina vackra ögon som får mig att smälta. men utan dig är det tufft. det är precis som att du är mitt syre. jag får ingen luft utan dig.

just nu sitter jag som fast på köks stolen. kan inte röra mig, vet inte om jag vill röra mig, orkar inte. en brännande tår faller på min kind och det är...blandade känslor idag.

2 kommentarer:

  1. Du vet vart jag finns =) *kramas*

    SvaraRadera
  2. älskar dig mitt hjärta...allt löser sig!

    SvaraRadera