4/9-10 Bästa medicinen

under mitt 20 åriga liv har jag provat många olika varianter att gå vidare med mitt liv d man känner sig olycklig av olika anledningar. jag har kommit fram till att en del saker verkligen inte funkar som:
- Tröst äta, du får bara mer ångest då du ställer dig på vågen.
- Supa, de hjälper bara för stunden och dagen efter känns allt bara värre än innan.
- Sex, hjälper inte heller speciellt bra då du tillslut känner dig äcklig.
- Umgås med personen du är olyckligt kär i, de gör bara mer ont.
- Om personen du är olyckligt kär i träffar kärleken, hata dom inte och förstör inget, bättre att var lycklig för deras skulle för även du kommer finna kärleken en vacker dag.

Utan det jag kommit på är att bara vara sig själv, gå ut med huvudet högt, älska dig själv, prova på något nytt som en hårfärg eller lite utmaningar. Var egoistisk för det är du värd, skippa vågen och ät det du vill med träing och motion, och det viktigaste, låt tårarna komma, gråt i massor de känns faktiskt bättre, lyssna på din favorite musik och tänk att tårar är bra, det är aldrig fel.

Men det som är absolut viktigast, var ig själv, älska dig själv, och var stolt över vem du är och se inte bakåt utan längta och utmana framtiden!

Xoxo M.

1 kommentar:

  1. alldeles rätt hjärtat, gör vad du vill och när du vill! Love mammi

    SvaraRadera