"I used to be fat"

Idag har jag äntligen och verkligen satt igång med träningen igen. Många tränasr för att ha en snygg kropp men för mig är det så mycket annat, enligt mitt BMI så ligger jag på fetma och visst jag är överviktig men jag känner mig inte fet. Men anledningen till mitt tränande är för att jag vill förhindra:
Fetma
Hjärt- och kärlsjukdomar
Diabetes
ocg att jag vill lättare kunna bli gravid den dagen det kommer, för en person som är överviktigt har svårare och att det i vissa fall kan vara skadligt att bli gravid. Men visst är det ett plus i kanten att man får snyggare kropp också ;)
Så idag har jag gjort:
30 min crosstrainer
50 armhävningar ala dinalicenter
100 situps ala dinalicenter
och alla övningar som jag fått av sjukgymnast

Så nu är jag svettig men glad och pigg, plus att vet ni at det var enormt peppande att träna till "I used to be fat" på MTV!
Ätit tacos utan bröd eller chips idag, de var mumma :)

Nu ska jag cykla med älsk till östanbo, Ciao

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Rätt inställning Maddis och skönt att då kan börja trna igen efter skadan :)

    Ja, BMI är ett mått som kan visa fel om det vill sig, exempelvis om man har högre andel muskler än normalt- Exempelvis kan en bodybuildare ha "grav fetma". En gång sa även Stig Lundström (lång och sengig och som alltid rör på sig) att under en hälsokontroll han gjort så hade han för högt BMI :P. Det går ju liksom inte på den mannen. Fast i normalfall så kan ju BMI stämma.

    Jag kör på måttband och själv känslan hur man känner sig, på kläder och så. :)

    Ha det gott och lycka till med träningen!

    SvaraRadera
  2. ja hetl rätt där =)och jag har ju en del muskler och även en grov benstomme så ja går inte på BMI för de funkar inte för min del.

    Tack så mycket för peppningen =)

    SvaraRadera