"utkikstornet"

Gick igenom och läste alla mina gamla blogginlägg tidigare idag och har funderat över dom ett ta nu. Fan vad upp och ner mitt humör har gått.
Men det som gör mest ont i mig är hur länge jag mådde dåligt, att efter en sak jag gjort och bestämde själv ska behöva älta i det ett halvår innan jag kan må bra och se tillbaka på den tiden med ett leende på läpparna för ur en del dåliga stunder var det otroligt mycket vackert. och man måste se det vackra för att kunna gå vidare skulle jag tro och det är nog därför som jag kan vara den jag är idag, genom att se allt det vackra ur det dåliga. vi människor har en tendens att se allt det negativa och därför mår många som dom gör idag, jag är glad att det "bara" tog mig sex månader. och man får längta tillbaka till det som varit men det viktiga är att man kan se framåt också, vara nyfiken på det som komma skall, jag ser min framtid idag som en utmaning, något som ska bli spännande för det som varit ser jag tilbaka till och ler och inser vilken tid man haft och vad mycket man lärt sig, jag tar det med mig i mitt bagage som en lärdom.

alla männsikor borde se på livet som jag gör, eller iallafall försöka, visst vet jag att det finns så otroligt många som har varit med om saker som får mina problem att se ut som flugskitar men ingen människa är den andra lik, och vi ser saker på olika sätt.
jag har ett riktigt bra citat "ibland kanske man ska kliva ner från sitt utkikston och klättra upp i någons annans för att kunna se utsikten från en annan människans perspektiv" och jag anser att det är så många skulle behöva göra, man blir så blind många gånger, man vill inte se det andra ser och det är så viktigt att dela med sig av sitt samtidigt som man tar del av någon annans lärdomar.

en vacker dag kommer jag sitta på min altan i min hamock med kaffe koppen i handen och se mina barnbarn springa runt och leka på min gård och kunna le åt det liv jag haft, se tillbaka och vara glad för det jag åstadkommit. för jag ska göra allt jag kan för att fullfölja mina drömmar, även om jag misslyckas vill jag iallafall ha provat.

3 kommentarer:

  1. ja det har tagit dig ett tag att komma dit du är nu, med många kloka ord från oss alla som du sakta har grunnat på. Men du är våran kloka dotter som mitt i allt förstår att nått är fel, och gör nått åt det oxå..älskar dig av hela mitt hjärta...love

    SvaraRadera
  2. Tack älskade mamma, men de är så skönt att ha kommit dit jag är idag precis som ja skrev, och att man ska kunna vara vänner med alls och inte endast se problem, love <3

    SvaraRadera
  3. Så sant! genom varje timma blir man stark ,varje dag lär man sig något nytt, sen om man kommer ihåg det eller inte är en annan fråga, det som är viktigt för en etsas ju fast så det är utifrån den kunskapen/upplevelsen/erfarenheten man måste bygga grunden på! =))

    SvaraRadera