Ego, egoism, egoistisk?


Jag borde vara världens lyckligaste tjej just nu, jag känner mig lycklig men samtidigt är det någonting som tar stopp någonstans där inne.
Sitter ute i solen med en kopp the, mina nya pilotbrillor och lyssnar på Lars Winnerbäck, I like! Har på mig ett par "vanliga" jeans med en tight topp och det händer inte över nå mycket "hull" som det alltid gjort, jobbet går bra, träningen ger resultat och är skit kul, jag har fantastiska vänner, en super familj, allt borde vara toppen men någonting skriker stopp. vad?

Känner lite att alla mina dagar ser lika ut,
sova-mat-jobba-träna osv. skulle man behöva få in någonting mer. jag umgås med mina fantastiska vänner men det är kanske det att jag gör det för lite? Who knows?
Eller det kanske är mys stunder jag saknar, a man love? jag tror fan det. Fast vill inte ha något seriöst, har blivit för bekväm för att binda mig, ha! men har samtidigt tröttnat på att supa, ränna runt och göra bort mig. när jag gör det är det inte roligt längre. jag föredrar istället en mysig hemmakväll med trevligt sällskap och en bra film. det är den nya inne grejen tror jag, eller det måste bli det iallafall!

Jag tror jag vet vad det är som fattas, eller inte fattas utan saknas, eller jo, kanske fattas. det är samma gamla visa men det är annorlunda nu. jag har fått mitt svar och nu behöver jag bara min bearbetningstid, min läkningstid för att kunna glömma och gå vidare. som Charlotte i "sex and the city" sa: sörjningstiden tar dubbelt så lång tid som förhållande tiden. alltså har man varit tillsammans i ett år tar det sex månader innan man kan gå vidare. men jag hoppas inte det är sant för då skulle de ta mig cirka ett år att gå vidare det känner jag inte för!

Nej, nu ska jag sattsa på det jag lovade min älskade far; en utbildning, en karriär innan vi satsar på sån där kärleks tjaffs, ha! min pappa är go han. jag måste leva lite tror jag. utmana mig själv och göra oväntade saker. så undra vad man börjar med, blir nog Sonisphere festivalen i England, den lockar... japp den kör vi på, kalas!!

3 kommentarer:

  1. jag älskar dig så mycket mitt hjärta, allt har sin tid och du har kloka föräldrar =) love mammi

    SvaraRadera
  2. Livet är lite så här halvtråkigt då man e vuxen och orik ;) då äre bara samma gamla visa dag ut å dag in MEN det är ju faktiskt inte tråkigare än vad man gör sig. jag menar vi har ju faktiskt världens bästa jobb där man är underbetald som få men får så otroligt MKT annat tillbaka som en tex datanörd inte kan få. Tänk dig ett par gamla glittrande ögon o en mun som säger tack för att just DU hjälpte henne på toa o lät henne borsta sina tänder själva som många andra tar för givet att man ska göra för henne, eller du sitter bredvid henne o pratar då hon äter sin lunch, eller du läser tidningen tillsammans med henne. Visst sen kommer vänner, de är minst lika viktiga å det har du i drivor tiden me dem är svåra att finna då man jobbar mkt men man får pussla ihop det på någe vis =) Karriär o utb låter kanonish! Vill ja me! Ska sadla om tror jag :P Men Madälänä allt har sin tid, du är faktiskt bara 20 år o har nyss börjat utforska "vuxenlivet" å det är faktiakt inte bara så här tråkigt, det är bara en av de många olika faserna som finns, även vi vuxna har faser =) så andas in o ut and go with flow =))
    Pössa!

    SvaraRadera
  3. tack! de är så sant som ni säger, ,men de är just de att jag m¨åste vidare, känns som jag fastant lite. och just att jag är en mkt otålig människa som vill ha allt på en gång, de är nog de ja måste lära mej, att allt tar sin tid ;) Love puss

    SvaraRadera