8/10-10

Ybussen mot sollefteå rullar från Sthlm och här sitter jag, trångt, kallt och as trist. Varför väljer vi att åka buss när de finns tåg? Tror svaret är pengar så var det iallafall för mig.

Lämnar Sthlm efter att ha left storstads livet en vecka och gillade jag det? Jag tror fan inte de. Visst jag har shoppat som ett as, åkt pendeltåg, trängts bland folk i kostymer och kvinnor med gucci väskor, varit ut och bara tagit EN öl men jag tror inte detta är jag. Jag är en småstads tjej som trivs att ha min familj och mina vänner nära till hands, att spela fotboll i wallviks ik, att bussen går en gång i timmen och muskan karaoke på onsdagar. Jag trivs i den lilla trygga staden Söderhamn där finns mitt hjärta och min själ.

Veckan har varit fantastisk! Jag har tittat på två säsonger av sex and the city och fan vad jag älskar dessa kvinnor! De dom gör och talar om är alla kvinnors värld dom är våran bibel! Sen har jag varit på bio "i rymden finns inga känslor" grym film! Tagit en öl på Olles, ätit Kina och grekiskt, latat mig och gått en massa. Shoppat på Ikea, köpt skor, kläder, tavlor, ljus och piercings. Haft en fantastisk semester vecka.

De var en massa saker som kändes så rätt med sex and the city men de som fastnade mest var att de är alltid tjejerna som ska ändra på sig i ett förhållande killen ska ha desamma. De stämmer fan. Dom trivs bäst i sin säng och dom skyller på att dom har sina saker hemma och orkar inte sova borta. Jag älskar också min säng och vet inte hur många gånger jag bott i bilen eller haft hela mitt liv i handväskan. Varför ger aldrig killar efter och låter oss laga maten, välja film eller sova i min säng? Dom kanske är rädd för förändringar?
Vem vet? Inte jag iallafall för de är sällan dom släpper om oss och en kille är ofta en gåta. De kanske är det som vi tjejer faller för, gåtor. Det tror jag, jag faller för det mystiska och farliga. Jag vill ha spänningen. Men att aldrig lösa gåtan ät inte kul, tro mig. Varför plågar vi oss? Jag tror vi tjejer är sadister.

Xoxo M.

2 kommentarer:

  1. Låta er laga maten? Det är väl ändå självfallet att kvinnan hör hemma i köket!

    SvaraRadera
  2. du vill inte ha mej i köket! de är oftast männen som är bra på de, iaf dom ja trffat,

    SvaraRadera