19/6-10 Skillnad

De var en sak som slog mej just precis, vad är skillnaden mellan vuxen och barn?

man säger att som vuxen har man jobb, eget boende, familj, körkort och bil, okey... detta stämmer in på mig, men känner ja mej vuxen, ABSOLUT INTE!

man säger att som barn går man i skolan, man är lite omogen, gör saker man ångrar, är kanske inte trygg med sej själv men de är väl inte s konstigt blir man någonsin de?
ja fråga en kolk man vad skillnaden mellan vuxen och barn är, han sa att Maddis du är nu vuxen, du har jobb och du är klar i skolan med en utbildning, men då sa ja, mina vänner då som är klar men inte har ett jobb är dom inte vuxen? Nä då anses dom som barn eller ungdomar, men de fattar inte ja, en man eller kvinna då som är 30 år, arbetslös, ensam och som kanske gillar att festa, är den en ungdo då?
ja känner mej förvirrad, för precis en vecka sedan satt ja på en grym fest ute i Ljusne och önskade atr den lördan aldrig skulle ta slut, då kände jag mej inte vuxen, ja kände mig som Maddis, men på sönda kväll 21.30 började tydligen mitt vuxen liv då j började jobba på MITT jobb, jaha så på bara några timmar förändrades ja från ungdom till vuxen, ja känner mej såhär????? så mina väner som inte har fått jobb som skulle skriva in sig på arbetsförmedlingen dom är då fortfarabde ugdomar om ja fattar allt rätt, vem bestämmer allt dehär? inte fan är ja mer vuxen än min arbetslösa polare, ja gilar att festa, göra saker man ibland ångrar, umgås med vänner, å helt enklet vara omogen, men får inte ja de nu eller? just nu är de fest på grill platsen neranför här, de är en tjej som är ca 15 som har party, bara en massa små kids som dricker lite för mycket, hånglar med polarens pojkvän, kräks, skickar dumma sms eller ringer, men hallå! där har ja oxå varit eller där är jag oxå!

så ja säger såhär, ja har hund, jobb, körkort, bil, pojkvän, icakort, coopkort ja å säkert fler vuxen saker, men inte fan är ja vuxen! alla får säga som dom vill men ja är tamej fan inte vuxen, ja är 20 år och känner mej rädd och osäker på framtiden, men jag älskar mitt liv som ung! så lev livet som du själv känner dig, är du 50 bast och känner dis som 20, va då 20 men iböand 50 och njut av livet!

Xoxo M.

2 kommentarer:

  1. ja hjärtat tunga frågor som det inte finns nått riktigt svar på! Jag är 40 har familj, jobb, utb, bil och villa...men ibland när jag festar eller bara går på krogen så känner jag mig inte som 40...men när jag jobbar så är jag 40 med erfarenheten och utb, lika när jag är mamma då är det erfarenheten. så hjärtat lev nu o fundera inte på din ålder, det kommer senare i livet iaf.
    var 20 på jobbet och hemma med familjen, var 15 =) med dina polare, som en klok dotter sa till mig att ålder är bara en siffra!!! Lev efter den ist...love mammi

    SvaraRadera